tisdag, februari 23

Fika

Jag och lillan har blivit bjudna på fika på fredag! Jaha säger ni, vad är det för speciellt med det? Jo, fika är något väldigt svenskt och existerar i princip inte någon annanstans än just i Sverige. Min svenska kompis, åtminstone hoppas jag att vi blir, ringde idag och bjöd oss. Hon pratade om kanelbullar, man kan ju alltid hoppas=o). Själv så ska jag ta med mig ett paket ballerinakex som jag har haft liggandes i kylen sedan i julas i väntan på ett speciellt tillfälle.

5 kommentarer:

Linnéa sa...

Alltid roligt med nya vänner, och en fika är ju aldrig fel :) Nu skulle ni bara behöva lite kyla också så att du känner dig som hemma...

Meilita sa...

Fika och fredagsmys det är svenskt så det förslår!

Världen är liten… sa...

Linnea: Hi hi, antar att du är sugen på att dela med dig?
Meilita: Eller hur=o)?!

annelie sa...

Gött!

Hade du trevligt?

Världen är liten… sa...

Annelie: Det var jättetrevligt. Först bjöd on på fetaostpaj och sedan blev det fika med hembakade bullar, ballerinakex och jordgubbar.