torsdag, juni 24

Anlita eller inte?

Maken och jag har haft en liten diskussion huruvida vi ska anlita någon att städa hemma hos oss eller inte. Åtminstone i höst när det kommer att vara ett mer eller mindre kaos här pga barnafödandet en två-åring, en tonåring och en Make som jobbar rätt mycket. Han tycker inte vi har råd och att vi inte behöver någon som kommer och städar. Jag tycker det handlar om prioriteringar, för den enda som städar i detta huset(om jag inte uttryckligen säger till Maken att nu måste du städa din toalett) är ju jag och jag städar i ärlighetens namn varken ofta eller särskilt bra.
Jag skulle vilja att någon kom varannan vecka och tog båda toaletterna, dammtorkade över allt, dammsugade och våttorkade alla golv. Priset för det skulle ligga runt 120 dollar i månaden, vad tycker ni är det värt det?
Ska tilläggas att jag är duktig på att hålla ordning, tvätta och diska det är bara den där förbenade städningen som alltid får stryka på foten.

4 kommentarer:

Meilita sa...

Tycker att ni kan diskutera vidare för tiden för städning blir ju inte direkt mer med en större familj.

Grabbarna i familjen får väl ta den biten på helgerna om det är svårt att få ihop det ekonomiskt.

Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete ;)

Dorisettan sa...

Jag tycker ni ska anlita så det bara smäller om det! Det handlar ju nästan alltid om prioriteringar, som du säger.
Har ni två lite olika nivåer på vad ni anser vara ok rent hemmahygieniskt?

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur, och det kommer ju inte att bli mindre stökigt med en större familj. Även om grabbarna menar väl och dom lovar att göra det så kommer det att rinna ut i sanden och jag kommer att vara arg och tjatig!
Dorisettan: Skönt att höra att ni är på min sida. Dessutom är det precis som du säger, vi har olika nivåer. Jag är ju absolut ingen neatfreal som du vet men män generellt (enligt min erfarenhet) har nästan alltid en lägre nivå.

Meilita sa...

Klart vi är på din sida ;-)
Sen är det ju en avsevärd skillnad när man går hemma och ser skiten 24-7 mot för att vara på jobbet större delen av dygnet.