tisdag, april 15

Ekorrn satt på elstolpen

Förra veckan stod jag uppe i Bonusens rum, med ryggen mot fönstret som vetter ut mot gården, då jag i ögonvrån helt plötsligt ser en blixt, följt av en dov smäll och sedan total tystnad! Inser ganska snabbt att tystnaden beror på att strömmen i hela huset har gått, det blir verkligen jättetyst när alla elektriska apparater och deras bakgrundssurr försvinner! Hur som haver så tittar jag ut och ser små ben sticka rätt upp och en liten svans dinglande högt uppe på en elstolpe med en generatorlåda (eller vad det nu heter) och inser att en liten ekorre måste ha kommit lite för nära "elden" och blivit elektrifierad till döds=o(. Det här är inte första gången som det händer då Boise kryllar av ekorrar, välgödda och ibland ganska aggressiva ekorrar, men det tragikomiska var att jag hade första parkett till hela förloppet och att nu en vecka senare så ligger ekorren kvar på generatorlådan, fortfarande med benen i vädret och svansen dinglade...

7 kommentarer:

Dorisettan sa...

Varning - döda djur tenderar att börja stinka ganska omgående. Dessutom ser de äckliga ut.

Anonym sa...

Våra vänner har en hund som om man frågar var ekorren är, så tittar hon upp i taket...ja det var bara en parantes...eh...ja det var ungefär det jag ville säga om ekorrar eller var det kanske hundar.

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Har också tänkt på det=o(, hoppas dock att han blev mumifierad av el-chocken!
K det är jag: Ha ha, du är för rolig!

Meilita sa...

Det är ganska lätt att få en bild av detta i Simpsonstil....

Världen är liten… sa...

Meilita: Av ekorrn eller? Förstår inte riktigt...

Meilita sa...

Exakt - ekorren möte med döden och Barts skratt i bakgrunden. Vem har påstått att jag är frisk?

Världen är liten… sa...

Meilita:*asg*. Frisk nä, men jäkligt rolig!