fredag, april 11

Cozmo och badkaret

Vi har två badrum med badkar på övervåningen, det ena sitter ihop med vårat sovrum och det andra är ute i hallen. Hur som haver så tycks min katt ha en enorm fascination med duschvatten... Han hoppar alltså in i badkaret och lapar i sig eventuella rester, en blanding av vatten och schamporester, från morgonens dusch. Avskyr givetvis detta då jag inte vill att katten ska vara i duschen, och han vet också det, så så fort jag inser vad som är på gång ropar jag:
- Vad gör kissen? Du får inte vara där!
Åh som en oljad blixt flyger han ur badkaret och på sina små ben så rusar han nerför trappen så snabbt han kan för att undvika mitt vrede!! Lite irriterande men samtidigt ganska komiskt då han är så otroligt medveten om att han gör något som han inte får göra! Någon annan som har samma problem?

3 kommentarer:

Meilita sa...

Kan inte påstå att varken Miraklet, sambon eller stinkhunden smyger in i duschkabinen och lapar skumvatten.

Dorisettan sa...

Näe, ingen som lapar skumvatten. Men däremot dessa envetna försök att göra saker i lönndom. Lär de sig aldrig att supermom ser och hör allt!?! (Och ibland till och med låtsas att jag INTE hört/sett....)
Vad gulligt med "vad gör kissen"! :-)

Världen är liten… sa...

Meilita: Ha ha, nähä inte det. Tycker bara att det är så märkligt, jag menar det kan ju inte vara särskilt gott och jag byter ju hans vatten 2 ggr per dag så det är ju inte för att han saknar färskvatten.
Dorisettan: Eller hur?! Bonusen är t ex inne i en fas där han tror att vi inte märkar att han fibbar med tandborstningen. Så nu så måste vi ha "random breath checks" efter varje gång som han borstar tänderna!
Jamen du vet, "vad gör kissen" i en lite lätt anklagande ton sådär - funkar utmärkt=o)!!