tisdag, november 25

Lustigt

I "Nu ska vi sjunga" hittade jag bland annat "Du gamla du fria" vilket påminde mig om när jag sjöng den, vår nationalsång, sist=o). Nä, det var inte före någon hockeymatch eller under OS om du trodde det nä det var den 2:a november under förlossningen...Det är faktiskt sant, jag sjöng den för att distrahera mig själv när jag fick min ryggmärgsbedövning! Fråga mig inte varför, men det var den och inget annat som dök upp i mitt huvud mellan värkar och stick i ryggen=o).

5 kommentarer:

Meilita sa...

Ha! Den va oväntad - men du är ju svensk och det blev säkert väldans exotiskt för läkaren som satte bedövningen...

Dorisettan sa...

En sann patriot på min ära...Nationalsången är väl rätt vid alla högtidliga tillfällen? (Vilket ju en förlossningen är)

Narkosläkaren blev säkert lite rädd för den skogstokiga utlänningen som talade sjöng/i tungor. :-)

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur, väldigt oväntat jag menar före det har jag ingen aning om när jag sjöng den sist=o).
Dorisettan: Så här i efterhand tycker jag att den passar utmärkt, men jag måste säga att jag blev minst lika förvånad själv!

Kapybaran sa...

way to go -vi är galet stolta här hemma i svedala, må du tro!

Världen är liten… sa...

Kapybaran:Ha ha, visst är det märkligt vad som kan dyka upp i ens huvud vid dom mest udda tillfällena?