måndag, september 7

Grönt är skönt, en utmaning!

Blev utmanad av Kapybaran, och vet inte riktigt hur jag ska närma mig denna uppgift då det känns som om USA ligger hästlängder bakom Sverige vad det gäller miljövänlighet, men vi provar:

Jag är bra på
- Att sopsortera;glas, aluminium, tidningar och plast
- Att använda lågenergilampor
- Att diska och tvätta med en full maskin 90% av tiden
- Att tvätta i ljummet eller kallt istället för varmt när det inte behövs
- Att använda miljömärkta rengöringsmedel
- Att använda timer på AC och värme så att den används mindre när vi inte är där eller när vi sover.
- Att promenera för kortare ärenden istället för att ta bilen.

Jag är dålig på
- Att stänga av TV och lampor när jag inte är i rummet
- Att använda en sk power strip, vet inte vad det heter på svenska, där man slår av allt med en knapp.
- Att komma ihåg min tygkasse när jag går och handlar
- Kompostsortera, gör det inte överhuvudtaget.

Så kom igen nu mina läsare, känn er utmanad eller skriv ett inlägg!!

1 kommentar:

Kapybaran sa...

vad roligt -tack!
och ja, tanken var just att få svar från en annan del av världen!