fredag, september 11

Sova del 714

Något som inte är lika gulligt är att hon hela den här veckan vaknat var 3:e timma och att hon inte somnar om förrän hon sover i våran säng. Hon är inte upprörd eller så men hon är bara klarvaken och vill leka. Har slutat amma och hon får numera bara vatten när hon vaknar, kan det vara så att hon är hungrig och därför inte sover hela natten? Å andra sidan verkar ju "alla" andra barn i hennes ålder sova hela natten utan att äta, ska jag ge upp med vattnet och ge henne ersättning när hon vaknar eller ska jag stå på mig så att hon eventuellt kommer att sova hela natten?!

5 kommentarer:

Linnéa sa...

Inte kul! Hur mycket sover hon på dagen? Majken hade en sån period också och då minskade jag sömnen under dagen, framför allt på eftermiddagen (bara en powernap om hon är trött). Det funkade! Så antagligen var hon inte tillräckligt trött på kvällen

Världen är liten… sa...

Linnea: Har försökt med kortare tupplurar framför allt den på em. Funkar bättre så till vida att hon somnar tidigare och snabbare på kvällen, dock har det inte gjort någon skillnad på hur många gånger hon vaknar under natten. Vad tror du om den här med att ge välling? Hon får gröt innan hon går och lägger sig.

Linnéa sa...

Ja, du kan ju alltid testa. Jag ger gröt till kvällsmål (4-5) och sen välling innan läggning (7). Det kan ju vara något annat än hunger också som gör att hon vaknar. Kanske fler tänder på gång? Eller växtvärk? Det blir säkert bättre snart, men jag kan förstå att du är helt slutkörd!

Meilita sa...

Du ska aldrig tänka att Nova ska göra som alla andra barn. Ni ska göra det som funkar och känns bäst för er. Behöver hon käka extra under natten så prova eller så är det utvecklig på gång så att hon sover lite sämre.

Jag ammade ju fram till 10 månaders ålder och hon fick alltid en slurk extra under natten fram tills dess.

Kram på er!

Anonym sa...

Hej Samba! Vi har gett båda våra barn välling under natten, ifall dom vaknat. Elliot sov nog hela nätterna tidigt, men lilla loppan har varit varierande. Dock sover hon jättegott ifall hon vaknat å vi gett henne välling. Dom struntar själva i välling när dom känner sig mogna för det, så har vi resonerat å det har funkat jättebra. kram Hallonsamb.