onsdag, november 18

Aningslös

Min kära kusin Meilita har bara två veckor kvar till bf vilket ju är ingenting, men frågar du henne så känns det nog som en evighet. I ett av sina blogginlägg berättar hon om hur hon nu slutat jobba och hur hon försöker ta till vara och njuta av lugnet innan bebben kommer. Det är tvåan för kusinen så hon vet precis vad hon har att vänta sig. Något som jag däremot inte hade en aning om när jag väntade lillan. Trodde att jag visste men var givetvis totalt aningslös om att mitt liv skulle förändras så fullständigt. Garvar än idag åt min nu klassiska kommentar som jag fällde då jag var som störst och mest obekväm, "Det ska bli så skönt när bebisen föds så att jag kan få sova igen"....

2 kommentarer:

Meilita sa...

Ja du den kommentaren är verkligen en klassisker :-)

Kapybaran sa...

famous last words..... :)
Lycka till, Meilita!!