torsdag, april 1

April sill

Drog igång ett Aprilskämt på Facebook imorse. Är vanligtvis hemskt dålig på att ljuga, har alltid varit, aldrig är det någon som går på mina små lögner. Förutom idag då. Sa nämligen följande" Vi flyttar tillbaka till Sverige nästa år! Maken har fått jobb på Amerikanska ambassaden - det ska bli så underbart!" Inom en halvtimme hade flera av mina kompisar hört av sig, och alla var så gulliga och glada för våran skull. Så glada faktiskt att jag fick enormt dåligt samvete och att jag skrev en förklaring och en ursäkt, detta trots att det bara gått 35 minuter.

Tro mig, jag skulle vilja flytta tillbaka. Kanske inte just nu, men om några år vore trevligt. Så man vet aldrig, får bara Maken ett jobb och hittar någonstans där han kan se sin NFL fotboll så kan det bli verklighet=o).

Inga kommentarer: