torsdag, februari 17

Foten i en potta

Nu kör vi pottträning på storasyster, skarpt läge, med andra ord inga pullups förutom på nätterna. Hade tänkt vänta tills nästa vecka när mormor kommer, lite lättare när man är två liksom, men pga av ett ilsket blöjeksem pga hennes allergier kunde vi inte vänta. Var hos doktorn igår och dom konstaterade att det var frågan om någon typ av svampinfektion som måste luftas så mycket som möjligt, läkarn ville tom att vi skulle låta henne vara utan blöja på natten också men jag vill inte att hon ska behöva ligga i sitt kiss. Det är nämligen ingen självklart att hon vaknar när hon gjort sina behov, något vi märkte när hon hade magsjuka. Dessutom orkar jag inte riktigt just nu, med nattamning och allt har jag inte energi till att byta lakan 4ggr per natt. Kanske själviskt, men jag föredrar att se det som om att jag får sova på nätterna orkar jag vara en duktig mamma på dagarna som orkar med två små, varav den ena är förkyld och den andra utan blöja.

Inga kommentarer: