söndag, oktober 21

Myskatten Cozmo


Min katt ar verkligen "min" katt, jag ar hans favorit i familjen och han foljer (forfoljer) mig garna vart jag an gar och ar i huset. Sitter jag pa soffan hoppar han upp 8 av 10 ganger for att mysa, maste dessutom antingen ligga i mitt kna eller atminstone ha ett ben eller tva pa mina. Duschade sent igar kvall och nar jag var klar sa oppnade jag dorren till sovrummet sa satt han dar och vantade pa mig=o). Som barn dromde jag alltid om att ha en hund eller katt men min mamma var/ar sa allergisk att det var aldrig aktuellt. Min favoritplats pa jorden var darfor kusin Meilitas familjs bondgard, dar fanns namligen alla djur man kunde onska sig, hundar, katter, kaniner, far etc. Ska tillaggas att M. fortfarande ar en av mina favoritplatser, halsar pa varje gang jag ar i Sverige.

3 kommentarer:

Meilita sa...

Djur är härliga - och jag är uppriktigt glad att du skaffat katt - fast du borde väl egentligen döpt om honom till Pjompen ;-)

Dorisettan sa...

Trots att det är lite "evil eye" över honom vill man liksom se döden i vitögat och borra ner näsan i den där magen! Oii!

Världen är liten… sa...

Meilita:Aaahh, Pjompen varldens finaste kisse=o). Din mammas nuvarande katt, Svinto?, ar ju ocksa en riktig myskisse!
Dorisettan: Eller hur=o)? Han gillar att bli kliad pa magen och kan ligga helt avslappnad asa helt plotsligt far han ett frispel och borjar attackera mina hander!