fredag, maj 9

Politik i kubik

Det här gör mig så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen#%%(/&%&!! Åh tro nu inte att det är så här bara för att det är USA, nä nä den diktatorstyrda regeringen i Burma anser sig inte behöva någon experthjälp från något land, bara pengar och andra förnödenheter.

Som jag berättat förut så är en av min bästa vänner här i Boise född i Burma, och hennes mamma och syster bor fortfarande kvar i Rangoon. På grund av cyclonens framfart och förödelse fick hon inte tag i sin mamma förrän i onsdags, hon svävade alltså i ovisshet om dom överhuvudtaget var i livet i över 3 dagar - kan ni tänka er???!!! Nu har dom haft tur, bara några krossade fönsterrutor och lite vattenskador, dessutom har dom det ganska bra ställt vilket behövs just nu när priserna på alltifrån bensin till färska ägg har nästan 3-dubblats!!

Snälla, försök skänka lite pengar om ni kan! Behöver inte vara någon större summa, 10kr räcker långt om vi är många som skänker.

Inga kommentarer: