onsdag, juli 23

Dålig dag

Igår var det inte kul, hade världens huvudvärk i kombination med världens halsbränna vilket ledde till att jag varken vågade dricka speciellt mycket vatten eller ta en alvedon då det kändes som om det skulle komma upp lika snabbt igen...Låg på soffan hela dagen och det släppte inte förrän på eftermiddagen. Känns mycket bättre idag men inte 100%, huvudvärken är borta men halsbrännnan är kvar men jag antar att det är något som jag kommer att få leva med dom närmaste 14 veckorna..

8 kommentarer:

Meilita sa...

Du får prova dig fram mellan alla halsbrännehuskurer. Själv så slapp jag det otyget!

Världen är liten… sa...

Meilita: Berätta mera, vilka huskurer finns det?! Jag är idel öron!

Meilita sa...

http://www.familjeliv.se/Forum-2-12/m872667.html

googla vidare...det finns ju massor med gravidforum därute!

Kapybaran sa...

nejnejnej! skippa huskurerna och se till att din läkare skriver ut usamotsvarigheten till losec.
en tablett om dagen och besvären är bye bye gone.
tro mig, det är inte värt att lida.

/drottningen av gravvo-halsbränna

Världen är liten… sa...

Drottningen av gravvohalsbränna: Tack för tipset, det är verkligen inte kul speciellt när det känns som om jag nästan ska kräkas ibland. Har läkartid den 5 aug, då j-klar i mig blir det Losec för hela slanten!

Anonym sa...

Jag körde nått som heter Gaviscon och är reseptfritt. Borde finnas nått i USA som är liknande. Det försvann på ett nafs, dessutom är det inget som kommer fostret till handa och man kan äta hur många man vill/behöver utan att vara orolig för den lilla/lille.
Lycka till lilla Samba.....

Anonym sa...

Vad som är äckligt men effektivt är vanlig hederlig bikarbonat. Ta 1-2 krm bikarbonat (hur mkt beror på hur stark halsbränna) kasta in i munnen å skälj ner med vatten. Invänta effekten =) Smakar APA men fungerar.

Svarar här på inlägget du skrev i min blogg: På din blogg kan man vara anonym om man vill.. Kan man inte på K´s

P.S Kul å träffa er båda, om än kort å bakom galler *skratt* Hälsa maken D.S

Världen är liten… sa...

Hallonsamb; Tack för tipset, ska definitivt höra med min läkare och se vilka olika alternativ det finns. Det värsta är inte halsbrännan i sig utan illamående som kommer som ett brev på posten efteråt=o(.

Anki; Just det, hade glömt det gamla tricket med bikarbonat! En riktig klassiker inom krogvärlden, blev en hel del av den varan i köket på MB=o). Jättekul att ses även om det var hastigt, jag ska hälsa Maken, sköt om dig!