måndag, januari 26

Nagelklippare för bebisar

Alltså hur begåvat är det att göra nagelklippare för bebisar små och trubbiga?? Jag menar det är ju knappast dom små liven som ska använda dom men det verkar ju nästan som det är så tillverkarna tänker. Hur fasiken har dom tänkt att jag ska klippa lillans små tunna naglar med en sax som är så tjock att jag knappt kan klippa mina egna med den?! Nä, nu får det vara nog med inköp på bebisavdelningen utan nu går jag och köper en vanlig liten nagelsax och hoppas att det funkar bättre!

2 kommentarer:

Dorisettan sa...

Dagens tips - kör med nagelfil istället för sax. Kanske att din lillskrutta börjar få för hårda naglar för det (minns inte riktigt när det händer..), men jag tror det borde funka ett bra tag till.
Hur enkelt som helst! (Och inte så tidsödande som man skulle kunna tro)

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Har kört med nagelfil sedan hon föddes och det har väl funkat sådär. Dom blir kortare men det är som om dom blir taggigare på något vis.