onsdag, januari 14

Cozmo

Nu är det bestämt, har funderat länge och väl men nu är beslutet taget. Vi har bestämt oss för att ge tillbaka Cozmo till hans uppfödare. Största anledningen är att vi ska flytta och att vi under en tid ska bo med Makens föräldrar. Jag tror säkert att Cozmo skulle fixa det men han är en innekatt och dom kör med öppna dörrar när dom är hemma. Jag vet också att dom skulle försöka tänka på att hålla dörrar stängda om vi bad dom men jag är så rädd att han ska smita ut och bli överkörd eller komma bort.

En annan anledning är att om ett par månader så kommer lillan att börja krypa, och för er som följt min blogg så vet ni att min katt rätt så ofta har intorkat bajs i pälsen eller lämnar små "presenter" lite här och där, och jag vill inte att hon ska krypa i det eller gud förbjude stoppa något i munnen!!!

Det känns skönt att äntligen ha tagit beslutet, har brottats med en hel del skuldkänslor att man ska fullfölja när man tagit på sig ett ansvar för ett djur. Men efter att ha tänkt på det så känns det nu som det enda rätta.

2 kommentarer:

Meilita sa...

Skönt att du tagit beslutet. Kan förstå att det inte va det lättaste...

Bra att du kan "lämna tillbaka" honom. Då vet du ju att han får det bra!

Världen är liten… sa...

Meilita:Nä verkligen inte, har tänkt på det i mer än två månader. Det känns skönt att ha tagit beslutet. Precis, jag vill ju att han ska gå till ett bra hem och han är ju en störtskön katt om man bortser från hans "presenter".