onsdag, juli 28

Dåligt samvete och aktiviteter

Har lite dåligt samvete för lillan just nu. Orkar bara vara omhändertagande och disciplinerande mamman för närvarande, har inte den där extra energin för att också vara roliga kreativa mamman. Försöker hitta på en ute- och en inneaktivitet per dag, men däriemellan blir det tyvärr en hel del TV där jag sitter med och försöker stjäla mig en liten sovstund. Jag vet att det bara är tillfälligt men å andra sidan kommer hon ju att få stå lite åt sidan i höst när bebben kommer och därför vill jag försöka passa på medans det bara är vi två. Så snälla, ge mig lite förslag på aktiviteter, som inte kräver alltför mycket energi, som är rolig både för mig och lillan. Främst lillan.

5 kommentarer:

Meilita sa...

Tycker det är helt okej att det får bli lite extra tvtittande. Du behöver ju ta igen dig!

Vattenlek - inne eller ute
Fingerfärg :-)
Såpbubblor
Stora pälor på en piprensare

Anonym sa...

Baka kaka. I Sverige kan man på apoteket köpa Alun och göra Play-do deg (googla på receptet får du träff). Köp liten kavel, använda pepparkaksmått eller dylikt och låt henne "baka". När ni bakat klart kan du sätta degen i en påse i kylen och använda den fler gånger. Hos oss är detta uppskattat. Baka, baka liten kaka...
Ingrid

Världen är liten… sa...

Meilita: Tack för stöd och tips!
Ingrid: Låter bra, tack!

Anonym sa...

Hej lilla Samba!
Här kommer en jättebra sida att kika på och få ideer ifrån.
www.skapligtenkelt.se
Lycka till!
kramis Hallonsamb.

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Tack söta du!