tisdag, december 14

Läkaren igen

Var tvungen att åka till barnläkaren idag igen, 2:a gången på mindre än en vecka. Som tur är så är har båda gånger bara varit rutinkontroller och i lillasysters fall 2-månaders kontrollen. Jag hade nämligen glömt att be läkaren fylla i en blankett inför storasysters ögonoperation den 23 december och var således tvungen att åka tillbaka, vilket innebär cirka 30 min på motorvägen, för att fixa det. Dessutom kunde inte Maken ta ledigt igen så jag hade båda barnen, och det är lite mäckligt att bära en babysitter, en skötväska och hålla en två-åring i handen. Men det gick, och tack och lov så sov lillasyster hela tiden, så jag behövde aldrig ta upp henne eller bli sönderstressad av hennes gråt och tandgnisslan.

5 kommentarer:

Linda sa...

Stackars dig!

Meilita sa...

Det är lite mäckigt i bland att räcka till men det fixar du finfint! Hoppas Novas operation blir så smidig som det är möjligt!

Kramen till dig å finflickorna!

Världen är liten… sa...

Linda: Tack, som tur var så var båda flickorna så duktiga och snälla.
Meillita: Hoppas jag med, lite jobbigt att hon måste sövas.

Anonym sa...

Hej lilla Samba! Vad är det som hänt med ögonen? Jag försöker att läsa din blogg, gör det nästan varje dag men verkar helt ha missat detta. Hoppas det går bra, ska tänka på er lite extra den 23:e. Kram Hallonsamb

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Storasyster har haft en blockerad tårkanal sedan födsel. Många barn har det men växer ifrån det vid 1 år, dock inte hon. Hennes lilla öga rinner nästan konstant och blir alltid geggigt när hon får minsta lilla förkylning. Det är alltså inget stort ingrepp och hon får åka hem samma dag, men eftersom det är i ögat så måste dom av förklarliga skäl söva henne.