torsdag, december 23

Operationen

- Pratar du svenska?
Hörde jag plötsligt en av operationssköterskorna säga precis innan dom började söva storasyster tidigt imorse. Det var jättejobbigt att se henne bli sövd, jag blir tårögd bara jag tänker på det, men på något löjligt vis tog jag det som ett gott omen att svenska sjuksköterskan Kristina var där.

Operationen gick bra, och det visade sig mycket riktigt att den övre(idag har jag lärt mig att varje öga har två) tårkanalen i vänster öga var blockerad. Men den stora nyheten var att den nedre kanalen överhuvudtaget inte existerar hos storasyster, hon föddes utan! Man kan leva utan förutsatt att den övre fortsätter att vara öppen, annars får man göra ett mycket större ingrepp som innefattar att man skapar någon typ av dränering.

2 kommentarer:

Meilita sa...

Skönt att det gick bra. Hoppas att ingreppet nu "håller" livet ut för storasyster. Hade heller ingen aning att man har två tårkanaler/öga. Kram på er!

annelie sa...

Skönt att operationen gick bra!