torsdag, september 20

Stada, Stada

Jag vet att manga har staddag en gang i veckan, vanligtvis en torsdag sa allting ar rent och fint infor helgen! Jag har inte det, och har aldrig haft - avskyr att stada! Alla haller sakert med om det sistnamnda men ni gor det anda for det ni "fixar" inte att inte ha det skinande rent. Nu far ni inte tro att jag ar nagon lortmaja, jag fixar t ex. inte att ha det rorigt eller att lamna disk i diskhon, vardagsrumsbordet maste t ex. alltid vara undanplockat och snyggt innan jag gar och lagger mig, filten i soffan maste vara vikt och hanga pa samma stalle som den alltid gor, klader far inte ligga framme - tvattkorgen eller garderoben, det ar valdigt fa ganger jag gatt till jobbet utan att badda sangen, dammsuger 1 gang i veckan, sopar golven varannan dag etc.
Daremot ar jag hemskt dalig pa att damma, skura golv och tvatta fonster! Kommer mig liksom inte for och hittar pa alla mojliga ursakter och undanflykter for att inte gora det.

6 kommentarer:

Meilita sa...

vi har ingen städdag utan tar det då det är too much. Sen är jag terrible på att plocka undan efter oss. Skullegärn alägga pengar på städtjänster

Världen är liten… sa...

Meilita: Vad skont att hora att vi inte ar dom enda, dock finns inget som motiverar oss sa mycket som da vi ska fa besok, rent och snyggt blir det och fort gar det! Haller med dig, skulle inte ha nagot emot att lagga pengar pa stadhjalp typ tva gnager i manaden.

Anonym sa...

Tänk på vidriga kärringen på Cypern så kommer du plötligt älska att städa själv!!!
Iannat fall kan du göra som jag...strunta i att städa och låt din kära make göra det. Jag har inte städat sedan jag träffade J!!
Kram
Hallonsamb

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Ja, usch hon var hemsk - utsand spion fran foretaget! Dock hade jag en jattego tjej efterat, hon var fran Thailand och jobbade heltid hos Rebeccas familj och extra hos mig tva ganger i manaden. Vilken lyx, min make gor mycket hemma men stadar endast om jag ber honom om det.

Anonym sa...

Halllå där!
Jag var oxå kvar med den lilla tjejen från Rebeccas familj. Har för mig hon hette Amie...kram Hallonsamb.

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: Just det sa var det, hon var ju jattego! Dessutom den enda person jag sett stada ett helt hus med vita byxor och vit skjorta utan att flacka ner sig det minsta.