måndag, juni 2

Goda nyheter

Var hos min läkare i fredags och det vara bara goda nyheter! Först så hade jag äntligen gått upp i vikt (enda gången man är glad över det), hela 2.3kg. Å andra sidan gick jag ju ner 1.3kg under mina första tre månader så min totala viktuppgång är bara 1kg. Nåja man får vara glad för det lilla och hoppas att mina senaste "bravader" inte gör så att jag ramlar tillbaka till ruta 1.

Mot slutet av besöket så började vi prata om mat, jag frågade bland annat om hon trodde det var ok att jag åt gravad lax när jag var i Sverige. Hon menade att så länge det var från en säker källa, sett ur hanteringssynpunkt, och att jag åt det med måtta så skulle det vara ok. Sedan sa hon helt plötsligt dom "magiska orden",
- For example, I don't tell my patients not to have sushi.
- What?!
- Not if they're having it from a reliable source and eat it in moderation I don't.
- Even sashimi???
- Yes, even sashimi.

Yeeeaaah, gissa vad vi åt till middag på lördagkväll=o)!!

Inga kommentarer: