torsdag, september 2

Fula ord

Sen så är det ju tyvärr inte bara gulliga ord och artiga fraser som kommer från lillans mun. Till våran fasa, för vi svär verkligen inte ofta, så har hon börjat säga "f¤¤k it"!! Både jag och Maken försöker verkligen vårda vårat språk, men det är klart att det slinker ut något då och då speciellt i när man är ute och kör bil...Men vi använder väldigt sällan eller aldrig "the f-bomb" som man kallar det här borta. Frågade tom Bonusen och han bekräftade det och sa att varken du eller pappa svär särkilt ofta. Eller så är vi helt enkelt inte medvetna om det, eller jag vet inte. Å andra sidan räcker det ju ibland med att säga ett ord ett gång för att dom små liven ska börja säga det.

4 kommentarer:

Dorisettan sa...

HA HA HA HA HA!!!

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Ha ha, tack ska du ha! Du är en riktig kompis!

Dorisettan sa...

Förlåt, men jag tycker det är så fruktansvärt roligt! Och det brukar ju gå över ganska snabbt.
Jag minns när V var typ 2 år och råkade spilla på sin tröja och lugnt och stillsamt bara sa "helvete"...
E sa för bara någon dag sedan "Fan också, mamma" .
Båda gångerna hade jag svårt att hålla mig för skratt, men det gick.

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Be inte om ursäkt, det är faktiskt lite kul. Kommer att bli riktigt kul att berätta för henne när hon blir äldre=o).