onsdag, september 15

Skolan

Var på svenska skolan i Orange county igår, och det kändes mycket bättre i maggropen än den i Santa Monica. Dels för att den i OC endast ligger cirka 20 min bort, men jag fick också en annan känsla, en varmare mer avslappnad känsla emellan alla mammorna som var där. Vi sjöng sånger, hade högläsning, fikade osv. Jag var bara där på provbesök, då planen är att lillan ska börja först till våren, men hon som var fröken tog sig ändå tid och frågade hur jag tyckte att det var och om lillans reaktioner. Skulle vilja börja tidigare men eftersom den busiga bebisen är på väg när som helst och jag kommer att vara "out of commission" under åtminstone 6 veckor, så väntar jag heller istället för att missa halva terminen.

Lillan var för övrigt lite överväldigad med alla barnen men hanterade situationen riktigt bra. Hon släppte mamma för att sitta ner och lyssna på högläsning och även när dom sjöng hej då sången.

2 kommentarer:

Meilita sa...

Så härligt att det kändes bra!

Världen är liten… sa...

Jätteskönt!