fredag, december 7

Den barmhartige Samariten

Fick punktering pa cykeln pa vagen hem fran Bonusens skola imorse, en rejal sadan ocksa dar luften var ute ur dacket pa mindre an en minut=o(. Borjade att dra cykeln men insag ganska snabbt att jag var tvungen att lyfta upp den bakre delen och bara rulla pa framdacket for att inte skada falgen. Hade inte hunnit speciellt langt, men svettades redan som en tok da min cykel ar ganska tung och att bara den sadar var riktigt avigt, nar jag ser en ung kille komma ut fran sitt hus och han ser mig, tittar pa sin bil och tittar sedan pa mig igen.
- Vill du ha hjalp?
Tanker forst svara nej, for man ska ju inte aka i en bil med frammande man, men jag ar ganska duktig pa att "lasa av" folk och han kandes trygg.
- Ja tack, jag bor inte sa langt bort men just nu kanns det som om det ar jattelangt.
Visst sa han, och lastade in cykeln i bagaget och korde mig hem, tog inte lang tid men oj vad uppskattat!! Tank vad snalla manniskor det finns=o).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju tur att det finns snälla människor, jag hade inte samma tur.
En av mina söner hade innebandymatch i sporthallen och mammasupportenrn hade cyklat dit någon vänlig själ hade haft sönder mitt backdäck när jag kom ut så det var bara till att gå hem 2km med cykeln. Det är ju egentligen ingenting men när man måste lyfta bakhjulet hela vägen hem är det inte kul.

Världen är liten… sa...

Din stackare, men visst blir man forbannad?! Jag menar det ar ju sa himla onodigt att forstora for nagon annan sadar, som "tur" var sa var min punka pga att av jag korde pa nagot vasst om det hade varit nagon som javlats sa hade jag sett rott!!!