tisdag, december 18

Glom inte bort att vara tacksam.

Mitt i varsta julstressen ar det latt att glomma bort det viktigaste av allt, att vara tacksam for det man trots allt har! Det ar sa latt att man istallet fokuserar pa vad man INTE har och att livet vore minsann sa mycket battre om jag bara hade den dar ny platt-tvn eller det nya XBox360. Var istallet tacksam over att du och dina kara mar bra, ni har tak over huvudet, mat pa bordet och kanske nagra klappar under granen.

Jag har definitivt fatt ett annat perspektiv pa detta da en av mina kompisar har har haft det extra tufft i ar. Pa mindre an 6 manader har hennes enda syster tagit livet av sig, hon har haft inbrott i huset, 3 veckor senare brinner hela overvaningen upp sa hon och hennes familj blir tvungen att evakuera och flytta till en moblerad lagenhet (skadorna var sa omfattande att de formodligen blir kvar i lagenheten fram tills pa varkanten) och sa slutligen spiken i kistan; hennes mamma skulle komma och halsa pa over julen fran Kanada men var tvungen att stalla in da hon fick prolem med hjartat och hon opereras idag - tripel-bypass-surgery! Jag menar herre gud, finns det ingen ande pa vad som ska drabba denna stackars kvinna?

Sa glom inte bort att vara tacksam, sluta stressa upp er over smasaker som inte ar perfekta - det kunde ha varit mycket, mycket varre.

Inga kommentarer: