torsdag, december 6

Svenska Idol sett fran andra sidan Atlanten

Har forstatt att det stundar Idol final i Svedala, och som den ansvarsfulle tv-tittare och konsument som jag ar sa har jag forstas "youtubat" de bada finalisterna for att kunna ge er en objektiv bedomning fran andra sidan Atlanten=o).

Marie Picasso har ju for det forsta ett underbart efternamn, det ar nastan ett krav att masta bli nagon slags kandis med det efternamnet! Hennes rost ar grym, ett riktigt "powerhouse" och hon ror sig pa scenen som om hon inte gjort annat i hela sitt liv. A andra sidan sag jag inget speciellt utmarkande heller, visst hon ar jatteduktig men det finns manga duktiga artister i Sverige och resten av varlden, hon sticker inte ut.

Amanda Jensen a andra sidan ar ju valdigt speciell, hennes rost ar som en blanding av Janis Joplin, Gwen Stefani och Bonnie Tyler och man kanner att hon menar varje ord nar hon sjunger. Mitt favoritklipp ar faktiskt hennes audtion dar hon sjunger Elvis Presleys "That's alright mama" samtidigt som hon spelar gitarr, underbart! Dock sag jag ocksa hennes framforande av en av mina favoritsanger, Soft Cells Tainted Love, och det var riktigt daligt...Hennes rost var platt, uttryckslos och nastan lite falsk.

Tror att det kommer att bli ett tufft race med sma marginaler men jag tror, och hoppas, att Amanda Jensen kommer att sta som den slutliga vinnaren!

2 kommentarer:

Meilita sa...

Marie Petterson är ju som klippt och skuren för att bli idol 2007. Amanda har för mycket egen stil som bara skulle kvävas av den förskrivna plattan. Hoppas hon blir tvåa så man får höra hennes egna låtar istället för rix fm ballader!

Världen är liten… sa...

Meilita: Hmmm, tankte inte pa det..Du kan ha ratt dar.