torsdag, januari 14

Pojkbyxor

Köpte ett bar byxor till lillan. Jättefina bredrandiga, blå-grå, mjukisbrallor med en liten ficka bak. Hon hade på sig dom för första gången igår och jag insåg ganska snabbt att dom inte var som hennes andra byxor, utan det var "pojkbyxor"! Hur jag vet?! Ja förutom låtsasgylfen fram, vem f-n sätter en gylf på ett par mjukisbyxor, så är grenen märkbart större. Byxorna är alltså inte lika lågt skurna som de byxor jag vanligtvis köper till lillan. Tycker att det är så löjligt att dom gör så, som om småpojkar skulle behöva mer utrymme. Vet att kompisar nämnt detta förut men trodde inte att det skulle vara en sådan tydlig skillnad!

3 kommentarer:

Kapybaran sa...

helt sjukt är det.
när jag köpte jeans till Storsötan för ett par år sedan tog jag med ett par jeans från "tjejavd" till "killavd" (och hur sjukt är det inte att de har jeansen uppdelade för 2,5åringar?) och höll upp tjejbrallorna mot killd:o. Killvarianten var säkert fem cm bredare över låren.
För att småtjejer ska sitta still och därför kan ha übertajta byxor? morr.
hon fick killjeans.

Meilita sa...

Miraklet har bara killjeans från H&M med mjuk midjemudd och resår längst ner. Tjejmodellen hade ju som vanligt nåra konstiga rosa knytsnören i midjan och ingen resår vid benslutet. Svårt att välja?! Närå.

Världen är liten… sa...

Kapybaran: Jättelöjligt, hade som sagt hört om det från vänner men trodde inte att det skulle vara en sådan stor skillnad!
Meilita: Eller hur, enkelt val!