torsdag, augusti 16

Aventyret har borjat

Vi maste verkligen borja anpassa vart TV-tittande nu nar vi har 10-aringen har. Tittade pa Family Guy (paminner om Simpsons, men grovre sprak) haromkvallen nar ordet "masturbation" yttrades och bonussonen sager:
-"What's masturbation?"
-Uuuhhh...
-"Is that like going to the bathroom?"
-Uh, yes...
Va f-n skulle jag saga, jag fick panik?! Jag menar han ar for ung for att ha den diskussionen och om nagon ska forklara det for honom sa ar det hans pappa!
Maken horde detta och sa snabbt:"C. you're not old enough to watch this program, we'd better change it".

5 kommentarer:

Dorisettan sa...

Ja precis så är det ju att ha barn! Man får anpassa hela sin egen vardag på en massa små sätt som visar sig med tiden. Kan tänka mig att det blir fler subtila saker med större barn också.
Det där skötte du ju bra. Klart maken ska förklara de där sakerna för honom.

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Tack, jag vet inte om jag hanterade det sa bra, men vi far bara hoppas att han inte anvander det i nagot annat sammanhang nar han pratar med nagon!

Meilita sa...

Bolla tillbaka frågan så hinner du fundera nåra sekunder till annrs kan du ju alltid passa till R :-)

Camillas lockar sa...

Fast jag tänker nog att han kanske inte är för ung för den konversationen ändå. Eller? För let's face it, de flesta ungar har vid den åldern förstått mycket av det där redan. Men helt klart är att hans pappa kan få berätta de där grejerna :-)

Världen är liten… sa...

Meilita: Bra ide, andra amnen kan jag bolla tillbaka. Denna tycker jag dock ar mellan en pappa och hans son.
Camilla: Jo, dom vet nog mycket mer an vi tror. Dock var fragan sa himla oskyldig och utan fnitter att jag tror inte han har en aning om vad det betyder....annu.