onsdag, augusti 1

Doden i Vantrummet

Apropa fodelsedagar och bli aldre sa fick jag idag ett brev fran ett forsakringsbolag med ett erbjudande om att kopa livforsakring. Inget konstigt med det forutom att det var valdigt rakt pa sak med meningar sasom " And, in the end, the last thing you want is to burden your loved ones with with your own final expenses" eller "While no amount of money can replace youyour love and support will be remembered even after you're gone". Va f-n jag fyller ju bara 34 i host, dom far det att lata som om att jag narmar mig slutet att det liksom ar All downhill from here! Fortsatte att lasa for att forsoka hitta en forklaring och mycket riktigt, malgruppen for denna forsakring var 45-80, och efter att ringt upp kom dom fram till att jag hade hamnat pa deras utskicklista av misstag!

6 kommentarer:

Meilita sa...

Så du ringde upp och tecknade en försäkring ;o)

Världen är liten… sa...

Na, inte riktigt. Jag blev naturligtvis erbjuden att teckna en for min malgrupp men kande att jag liksom inte hade nagot fortroende for dom efter deras lilla mishap..

Meilita sa...

Sen är du ju hälsan själv! Varför skulle DU lägga pengar på sånt nu?

Dorisettan sa...

* asgarv* Fantastiskt roligt att du ringde upp dem!! Tänk dig den scenen i en film. Du skulle självklart spelas av en hysterisk Johan Ulvesson. HA HA HA!!

Anonym sa...

Jaha...själv har jag haft en sådan försäkring sedan 20-års åldern...å fyller 35 i höst. Man behöver ju inte vara gammal för att det ska hända en olycka direkt...te.x. Men ganska präktig är jag väl oxå då, antar jag....kram Hallonsamb.

Världen är liten… sa...

Meilita: Nah, kanske inte direkt halsan sjalv..Har dock inte rokt ett enda bloss pa over 3 ar.
Dorisettan: *garv* hade lite tid over och ville vara saker pa att dom tog bort mitt namn fran deras adresslista sa att de inte skickade nagra fler utskick.
Hallonsamb: Har ocksa en livforsakring men det var mer deras sprak som storde mig=o).