lördag, augusti 11

Heltids-Mamma

Jag ska bli mamma....till en 10-aring=o)!! Makens ex ringde forra veckan och sa att bonussonen kunde stanna har i Boise om han ville, exet har gjort en 180 och fran att bara traffa C. en gang per ar under sommaren sa far vi helt plotsligt ha honom hos oss pa heltid. Vi har hallit tummarna under en langre tid och hoppats pa detta da hon har tva smattingar under 2 ar och formodligen ar ganska overvaldigad, men vi kunde anda knappt tro det nar hon ringde.

Hur som haver, vi ar givetvis overlyckliga samtidigt som det kommer att bli en enorm omstallning, speciellt for mig eftersom jag ar helt farsk nar det galler foraldraskap. C. ar hur go som helst, en smart liten pojke som ar valdigt karleksfull. Detta underlattar givetvis massor, samtidigt som jag vet att det kommer att vara manga utmaningar framover - sa tips mottages tacksamt!!

5 kommentarer:

Meilita sa...

Va roligt för er!!! :-) Det fixar du galant men jag förstår att det pirrar.

Camillas lockar sa...

Wow, you're in for a ride :-) Det är häftigt med en 10-åring i hemmet. Vi hade det ju själv tills i maj, då hon fyllde 11 :-) Underlättar om det är en snäll och glad kille, men var ändå beredd på en hel del testningar och trots. Så blir du istället (förhoppningsvis) positivt överraskad. Det är en tuff ålder, helt klart. Förpubertal tonåring är vad jag kallar bonusdottern många gånger. Fasar varannan vecka över hur vår tillvaro kommer att bli om några år, när hon verkligen BLIR tonåring på riktigt. Hjälp!

Världen är liten… sa...

Meilita: Jag hoppas det, hall tummarna=o)!
Camilla: Ja, du vet ju verkligen vad du pratar om - vi kanske far starta nagon slags stodgrupp=o)? Han fyller 11 i dec., och jag ser tecken pa pre-teen stuff men tack och lov utvecklas inte pojkar lika tidigt som flickor. Jag har ju redan fatt ett smakprov da han bott med oss de tre senaste somrarna, men nyckeln till framgang ar nog att man ar pa samma blad som pappan vad det galler uppfostran och regler. Vi ar ratt lika som det ar men jag ska se till att vi satter oss ner och pratar igenom vad som galler innan skolan borjar.

Dorisettan sa...

Shit, vad roligt! Grattis till R och till dig!
Måste vara underbart för R att få bo med sitt barn på heltid igen. Och underbart för dig att få köra bonusmammagrejen på heltid. Du kommer att gilla det tror jag.

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Tack sa mycket, skont att hora att du har fortroende for mitt blivande foraldraskap! Hmm, har lange undrat vem som doljer sig bakom detta namn, fick det dock bekraftat idag da inte alla vet vissa detaljer om mitt familjeliv=o). Sweetie Darling;o), saknar dig!