måndag, april 16

Det luktar skunk...

Anda sedan vi kom hem fran L.A. ar det nagot i varat hus som luktat illa, en slags marklig amoniak/rutten mat lukt...Det luktar som mest precis nar man kommer hem for att sedan avta och forsvinna efter att man har varit hemma ett tag. Har krypit runt pa kna och sniffat i alla vinklar och vrar, inklusive sophinken, diskhon och avloppet i tvattstugan, men utan framgang. I helgen skurade jag till och med ur kattladan, rensar den varje dag da jag avskyr tanken pa att mitt hem ska lukta kattpiss, men inte ens det hjalpte. Borjar jag bli riktigt desperat da "the mystery smell" har valdgastat oss i over en vecka! Ar det nagon som har ett bra forslag pa vad det kan vara?

4 kommentarer:

Meilita sa...

Avlopp och golvbrunnar är mitt tips!

Anonym sa...

Vattenlås som inte funkar. Enklast är att att regelbundet spola vatten i avlopp, toalett, handfat etc. Blir det bättre kan du börja undersöka vilket som inte funkar som det ska. Funkar det inte har du en död råtta i väggen. :-)

Meilita sa...

Mac är mac - har inte en suuusning varför den kastar ut dig!

Världen är liten… sa...

Ska kolla det, vi rensade precis ur avloppet i handfatet(det var i princip helstopp) pa lilltoan i sondags. Vi far se om det kanske hjalper och doften forsvinner.