onsdag, april 25

Exet...

Jaha sa ar det da dags igen, trots att Maken enligt overenskommelsen ska ha sin son under sommaren borjar nu exet krangla och komma med allehanda ursakter och anledningar om varfor han inte kan komma forran i borjan av juli istallet for direkt efter skolavslutningen. Baseball, hennes syster kommer pa besok (som de for ovrigt halsade pa under tva veckor under pasken), hans kusiner vill traffa honom etc etc. Tillaggas ska att dessa kusiner bor mindre an 3 timmars bilvag bort fran dar de bor sa han hade kunnat halsa pa dem vilken annan tid pa aret som helst, men na naturligtvis MASTE det ske pa sommarlovet vilket betyder att han tillbringar mindre tid med sin pappa. Vi har for ovrigt inte sett sonen sedan i augusti forra aret, det var varan tur i julas men i sista stund sa var det inte "convenient" for exet sa det bidde inget med det heller..

Detta ar inget nytt, upprepas varje ar och detta trots att de teoretiskt har 50/50 vardnad, men detta fungerar inte praktiskt da hon bor i Pennsylvania vilket ar cirka 6-7 timmar med flyg fran dar vi bor. Sa som laget ligger nu sa ar det hon som bestammer nar vi ska fa traffa honom, vilket ar for djavligt och jag riktigt ser hur makens hjarta krossas till molekyler varje gang det sker. Vi har forsokt prata med en advokat om 100% vardnad men exet maste i princip ha ihjal sitt andra barn for att det ska ske...Jobbar som sagt pa en advokatbyra och kan fa rad och hjalp men eftersom han bor i Pennsylvania sa maste vi anlita en advokat darifran vilket kommer att bli skitdyrt, for att inte tala om alla resor vi maste gora dit for att kunna vara i ratten!! Suck, jag kanner mig sa hjalplos - ingenting jag sager eller gor kan gora saken battre - det handlar ju trots allt om hans son...

3 kommentarer:

Meilita sa...

Trist med en sån självisk mamma, bombardera henne med artiklar och böcker om hur viktig pappa är. Förstår att din R blir nere :-(
Blä för vårdnadstvister...

Camillas lockar sa...

Nääää, vad sorgligt. Strid om ett barn. Hemskt att ex:t håller på så där! Varför, varför kan inte alla föräldrar hålla sin end of the bargain och göra som överenskommet... så det inte blir bråk. Jag är så överjordiskt glad för att min man är bra vän med sitt ex. Det underlättar så otroligt mycket för det egna förhållandet också! Hoppas att det löser sig för er...

Världen är liten… sa...

Meilita: Tror inte att det hjalper, hon har en 1.5-aring med en annan, gravid igen med samma man och de flyttade precis ifran varandra...Yeap, yeap stabilt och bra.
Camillas lockar: Var glad att din man har ett sunt forhallande med sin ex, som du vet kan det vara nog sa jobbigt anda med allt vad det innebar med bonusbarn etc. Jag stottar givetvis maken men jag haller anda en valdigt lag profil i denna historia, lagger mig aldrig i da det ar tillrackligt spant som det ar.