tisdag, oktober 2

Efter Regn kommer Solsken

Hade en riktig skitdag igar. Mandagmorgon, regnet oser ner, maken har bilen och ingen kollektivtrafik...Lager pa lager med klader och upp pa cykeln, som tur ar sa ar det inte alls langt, for att lamna Bonusen pa skolan. Kommer tillbaka hem, fixar frillan och sedan ut igen, denna gang gaendes sa nu kan jag atminstone anvanda paraply, narmar mig kontoret och titta solen tittar fram lagom till att jag ska ga in och jobba...Kraftig mensvark som hallit i sig i dagarna 3, grymt less da det stor min nattsomn, och magan ar orolig. Dags for lunch, namen titta - det har borjat regna igen!! Tro det eller ej men det slutar att regna i samma veva som min lunch ar slut. Jobbar ett par timmar till och sedan ar det dags att hamta Bonusen, regnet oser ner igen, skyndar mig hem for att hamta cyklen och kommer ut och det har slutat regna, hamtningen gar smartfritt men vid det har laget ar jag sa slut och less att jag inte orkar med nagonting resten av kvallen, vill bara ligga pa soffan under en filt och titta pa en bra film. Gor dock en sista kraftanstrangning och gar och hamtar posten, och se dar ett paket fran Sverige!! Min kara van "Zenobia" fran Malmo har helt apropa skickat tva av sina favoritbocker, Stig Larsson's Man som hatar Kvinnor och Flickan som Lekte med Elden, till mig=o)! Vilken overraskning och vilken tajming, tack sa mycket snalla du!

Inga kommentarer: