torsdag, oktober 4

Hur gick det har till??

Bonusens skola ar stangd torsdag och fredag pa grund av att lararna har studiedagar. Efter lite latt panik om vem som skulle passa honom visade det sig att min chef skulle ivag och jaga radjur just den har torsdagen och fredagen och gav mig ledigt! 4 dagars ledigt pa raken utan att behova andvanda nagon surt forvarvad semesterdag ar superlyx!
Nu har ju inte alla samma tur som jag, en av Bonusens kompisars mamma ar singel och ar tvungen att jobba hela dagen idag (fran 7:45 till 23:00!)och fragade om jag kunde passa sonen. Kan ju inte neka henne, maste ju tanka pa min karma=o), sa nu sitter jag har och har ansvar for inte bara en utan tva 10-aringar! Jag, som aldrig ens satt barnvakt som tonarig, jag som inte ens tyckte om barn forran jag var en cirka 25 ar! Naja, det har gatt bra hitills dom skoter sig ju bra sjalva i den aldern och bonusen ar ju sa snall vilket underlattar forstas!

Inga kommentarer: