fredag, mars 23

Oj, vad gott med lite mat i magen

Dom som kanner mig vet att mat ar valdigt viktigt, rattare sagt EXTREMT viktigt for mig! Maken sager att tecknen ar tydliga: jag blir kort i tonen, kan inte ta nagra beslut(typ om vad jag vill ata sa att allt blir bra igen vilket i sin tur kan skapa en del problem!) och har valdigt nara till tarar. Naval, ikvall blir det teriaki-kycklingburgare med klyftpotatis vilket ska bli jattegott, dock tar t ex potatisen typ en timme i ugn sa jag maste givetvis ata nagot fore det sa att jag inte avlider. Ikvall blev det ugnsgrillad sparris vilket ar superenkelt och hur gott som helst, dessutom ar det sasong pa sparris just nu sa det ar billigt och bra!

Satt ugnen pa 225 grader
Rengor sparrisen och skar av den nedersta traiga biten av stammen
Lagg dem pa rad i en smord ugnsform
Salta, peppra och slutligen drissla (ar det ett svenskt ord eller kor jag med svengelska har fran ordet drizzle?) lite olivolja ovanpa.
In i mitten av ugnen mellan 8-12 min, beroende pa hur tjockleken pa sparrisen, sen ar det bara att ata antingen som en liten forratt eller tillsammans med en kottbit - hepp!!

Inga kommentarer: