måndag, januari 28

Jag kanner mig usel

Usch vad kande mig usel igarkvall pa McDonalds. Vi skulle precis satta oss ner da jag kande att nagot luktade valdigt illa, tittade upp och sag en hemlos man som satt och forsokte varma sig samtidigt som han tittade pa tv. Vad gjorder jag? Stannade upp, satte mig ner i alla fall och behandlade honom som vem som helst, alltsa som en manniska eller vande jag pa klacken och satte mig ner i andre anden av restaurangen?? Tyvarr det sistnamnda, nagot jag skams over att erkanna, da hans kroppsodor var sa otroligt fran att det gick liksom inte att ignorera, speciellt eftersom vi skulle ata.

4 kommentarer:

Dorisettan sa...

Du har blivit ett riktigt "American Psycho" som behandlar hemlösa illa. Erkänn att du fantiserade om att köra hans gamla stinkande paltor i den där nya dokumentförstöraren!
(Och jag är medveten om att den som inte läst Bret Easton Ellis bok nu kommer att betrakta mig som djupt störd.)

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Ha ha du ar dig lik=o). Men vad skulle du ha gjort? Skulle du ha satt dig ner och statt ut med lukten bara for att?

Dorisettan sa...

Nämen det går ju inte att äta när en stank tränger sig upp i näsan på en. Det går inte! Hade också bytt plats.
Förvånar mig att han inte blev ivägkörd av personalen!
Den riktigt goda människan hade nog köpt honom ett Big Mac & Co. Och SEN bytt plats.

Världen är liten… sa...

Doris: Sant. Fasiken ocksa att jag inte kom pa det, skulle naturligtvis fragat om han var hungrig!