måndag, januari 7

Snorhalt

Fasiken vad halt det ar idag, snon bara vraker ned och jag har inte vinterdack pa min lilla lanebil! Gled igenom en korsning pa vag tillbaka fran Bonusens skola trots att jag korde valdigt forsiktigt (jag ar ju fran Norrland och borde vara van) och bromsade i god tid. Som tur var sa var det inga bilar som kom just da, varan gata ar inte direkt hart trafikerad, men lite laskigt var det allt! Hoppas att det slutar snoa snart sa ploggbilarna hinner ta bort allting innan det ar dags for Maken att kora hem for dagen.

4 kommentarer:

Meilita sa...

Tänkte på en grej...Är snor halkigt? Vem är det som har tagit reda på detta? Vart finns det tillräckligt med snor för att testa? Inte för att jag har nån lust precis.... men ändå...tänkte bara lite

Världen är liten… sa...

Meilita: Ha ha, du ar for rolig! Tror inte att du kommer att fa nagot svar pa den fragan, dock ser det ju valdigt slemmigt och halt ut.

Anonym sa...

Det beror väl på vilken typ av snor det är...fråga mig som jobbar på lassa...usch :) Slem är oxå halkigt, man skulle kunna säga slemhalkigt fast det låter ju inte riktigt lika bra.

Världen är liten… sa...

K det ar jag: Ha ha, hade ingen aning om att detta ord skulle satta igang geniknolarna pa mina vanner, snillen spekulerar!!