onsdag, januari 23

Langtar tills det blir varmt igen

Idag ar det -14 grader ute, brr brrrr och brrr. Ah varje gang jag klagar far jag alltid hora:
"Jamen, du borde ju vara van du ar ju fran Sverige!"
Javisst, jag har varit i kallare vader an detta, jag har sett sadana enorma mangder sno att skolorna har skulle vara stangda 2 manader per ar pga sk "snow days"!! Men, det finns en anledning till att jag inte bor dar langre, det finns en anledning till att jag bodde pa Cypern nar jag traffade Maken - jag tycker inte om att frysa!!! Jag tycker inte om att bo dar dagarna da det ar kallt och regnigt ar fler an de dagar da det ar sol och varmt, jag tycker inte om att bo dar sma snodrivor ibland ligger kvar till skolavslutningen och bjorkarna knappt har slagit ut fastan det ar nastan mitten pa juni.
Missforsta mig inte, saknar skoter, pimpelfiske etc runt pask, skulle vara underbart om jag kunde aka till norra Sverige varje ar runt den tiden men jag vill inte bo dar.
Har dar jag bor borjar varen i slutet av februari, sommaren i slutet av april, hosten i slutet av oktober och vintern kommer inte forran i december. Mao nastan perfekt, skulle latt klara mig utan de 3 vintermanaderna men man kan ju inte fa allt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du nu är ju vintrarna så himla konstiga här och inte är det många dagar vi har haft kallare än -5 grader. Majoriteten av dagarna har varit plusgradiga hittils i vinter. Mycket märkligt. Jag hörde någonstans att i norra Skandinavien skulle man märka mest av klimatförändringarna. Jag antar att det har att göra med att vi normalt har så stora skiftningar mellan årstiderna och nu kanske vi inte kommer att ha det längre. Man tror ju inte att det ska gå att köra vasaloppet många år till.

Meilita sa...

Jag röstar för fyra årstider. Alla har sin tjusning.

Världen är liten… sa...

K det ar jag: Mycket skrammande det har med vaxthuseffekten!
Meilita: Jag tycker om 4 arstider, men jag vill bara att varen och sommarmanaderna ska vara langre an host och vinter.