onsdag, september 17

Förvärkar

Hade förvärkarna allan igår natt. Dom höll på mellan midnatt - 03.00, sov inte en blund och var en millisekund ifrån att väcka Maken(hur han kunde sova ostört medan jag vände, vred, steg upp etc är en gåta!)och säga att vi var tvungen att åka till sjukhuset. Men man vill ju liksom inte vara den där personen som panikar och drar till lassa så fort något är lite annorlunda eller obekvämt. Ringde dock min läkare på morgonkvisten och hon tyckte absolut att jag skulle åka in nästa gång detta inträffar - gulp!

7 kommentarer:

Dorisettan sa...

HÄÄÄÄRLIGT! Snart har du din bebis!!

Ps. Med bebbe nr 2 minns jag att förvärkarna höll på typ en månad inna det small till på riktigt. Känns klurigt att veta om det är "på riktigt" med första bebisen, antar jag. Bättre åka till lassa för mycket än för lite. Ds.

Karriärmamman sa...

Oj..spännande! :)

Världen är liten… sa...

Dorisettan: Precis, vad är på riktigt - jättesvårt! Har hört att även de mest erfarna (3 eller fler barn)ibland har svårt att avgöra det.
Karriärmamman: Jo spännande och skrämmande=o)!

annelie sa...

Ohlalala. Vad spännande!

Meilita sa...

Men hejbaberiba vad det händer saker här då!! Världen är liten levererar snart. Gah så kul!

Världen är liten… sa...

Annelie: Jo absolut, det är hur spännande som helst! Känner mig dock lite skärrad då det här är helt nytt för mig.
Meilita: Yeah=o)! Förhoppningsvis tar själva förlossningen inte lika lång tid som det tog för dig min kära kusin!

Meilita sa...

Du jag önskar ingen en 30 timmars förlossning. Drygt är ordet...