onsdag, september 24

På kurs med Maken

Varje tisdag de senaste 3 veckorna har jag och Maken varit på föda barn kurs. Igår var det dags för smärtlindring, en film om kejsarsnitt och massage i avslappningssyfte. Måste säga att filmen om kejsarsnitt gjorde mig lite obekväm, snittet som dom gör ser ju jättestort ut och jag kan bara tänka mig hur det känns att ha en nyfödd bebis samtidigt som man har ett ärr vid bikinilinjen som ska läka ihop....Så nu håller vi tummarna ännu hårdare att det blir ett rungande ja till naturlig förlossning vid nästa ultraljud den 3 oktober!

2 kommentarer:

Karriärmamman sa...

Mmmm...jag har själv fött på båda sätten, kejsarsnitt och vaginalt. Kejsarsnittet var akut, så där var det inget val direkt. Efteråt är det bökigare än vid en vaginal förlossning och man har ont. Det har man även efter en vaginal förlossning visserligen, men inte riktigt på samma sätt. Vuj, vad jag svamlar... Timmen är sen och jag har varit på föräldramöte... Hursomhelst:

Hoppas du slipper snittet!

Världen är liten… sa...

Karriärmamman: Mmmm, det är så det kändes efter att jag såg filmen igår. Att vaginal gör ont, att man måste sitta på specialkuddar i veckor om man har otur etc. Medan kejsarsnitt trots allt är ett kirurgiskt ingrepp som måste läka ihop och man måste vara mycket försiktigare.