måndag, september 8

Vikt(igt) del 2

Det här med vikt är ju alltid intressant, speciellt när man är gravid och man är ansvarig för att ett annat litet liv ska växa och må gott. Kollade precis min totala vikt vilket är 150.5 pounds, förresten när ska ameriknerna fatta att det mått- och längdsystem som resten av världen använder är mycket bättre och låter mycket snällare dvs det låter som man är längre och väger mindre, hur som haver så motsvarar det 68 kg!! 68 kg, herre gud jag kommer att spränga 70kg gränsen innan jag är klar! Vem hade trott att Plankan P. skulle göra det? Plankan var för övrigt ett elakt smeknamn från en elak 9-klassare som jag fick mig tilldelat när jag gick i 7:an, märkligt hur man kommer ihåg sådan skit år efter år.

5 kommentarer:

Meilita sa...

Fy vilken elak nia.
*Meilita har grymöga*

Världen är liten… sa...

Meilita: Usch ja, men visst är det märkligt att man kommer ihåg dom trots att de var så länge sedan?

Karriärmamman sa...

Ungar är härliga...eller inte ;). Du, var glad att du stannar på 70 kilo - en annan var mer lik en valross varje gång...

Anonym sa...

Ungar är elaka.
Jag är ju nästan i samma vecka som du (36+5) och har redan lagt på mig 18kg, men det är ju mkt mindre än förra gången då jag gick upp 40kg - vilket trauma det var!!
Minns du?
//Mallan

Världen är liten… sa...

Karriärmamman: Eller inte...Jag stannar nog inte på 70kg, men tanken att jag kommer att spränga den gränsen är märklig då jag alltid har varit väldigt smal. Jag har inga problem med det då jag mår bra, det är bara tanken som svindlar!
Mallan: Jamen jag minns ju det, förstår än idag inte hur det var möjligt att du kunde gå upp så mycket! Å andra sidan så var det en massa vattenvikt, dina fötter var så himla svullna de sista veckorna!