torsdag, september 18

Kissen kissar

Jag tror inte att min katt mår så bra, han har betett sig lite märkligt här på sistone.. Inte märkligt mentalt, han är lika gosig som vanligt och möter mig i dörren varje dag som jag kommer hem från jobbet, utan snarare fysisikt.
I början av augusti gick han runt och pep och försökte kissa överallt utom i kattlådan, han lyckades till slut och givetvis tog vi honom till veterinären på en gång som konstaterade att han hade en urinvägsinfektion. Vi fick medicin, ni som gett medicin i tablettform till en katt vet att det finns roligare saker man kan sysselsätta sig med, och receptbelagd mat som skulle minska infektionsrisken i urinröret. Hur som haver så har allting varit frid och fröjd sedan dess fram tills i måndags morse när jag såg att han inte ätit all sin mat från gårdagen, gav honom lite mer, åkte på jobbet för att komma hem till en helt orörd matskål! Ni som sett min katt på bild vet att han är en liten tjockis som är väldigt matlglad och att något allvarligt är på gång om han inte rör sin mat. Han åt dock som vanligt nästa dag så jag tänkte inte mer på det förrän imorse när jag kom ner i vardagsrummet och köket och han lämnat 3 små pölar av urin eller annan vätska utspridda lite här och där. Det är nog dags att ringa veterinären igen.

6 kommentarer:

Meilita sa...

Hm, låter definitivt som det är nåt som inte stämmer. Klatter med njurarna kanske?

Vi kör ju med tratt på våran skabbhund. Stackarn!

Världen är liten… sa...

Meilita: Ja, igår kväll och imorse har han varit helt normal. Men jag ska ändå ta honom till veterinären för en genomgång, vill ju inte att stackarn ska gå omkring och lida. Åh har han fortfarande tratt, hur länge till?

Meilita sa...

Han får tratta ett tag till men han fick permis förra natten. Lillpepe..

BB sa...

Poor Cosmerson! I am sorry he is not feeling well. I hope that all is well with him. My friend Suzanne, has extensive experience with cats and one of her male cats had the same problem recently. I can put you in touch with her if you want. (She also has a B.A. in Animal Science). She might have some good tips. Hopefully he is just having sympathy pains for you. (I think Kissen was the first Swedish word you ever taught me :))

Dorisettan sa...

Hörru! Visst inser du att jag tror att du i just denna sekund pressar fram en bebis om du inte bloggar nåt nytt snart!

Världen är liten… sa...

BB: Thanks for your concern, he seeems to be doing fine right now and has been since the incident on Thursday. But I'm still taking him to the vet, i got an appointment at the Humane society on Wed. I want them to give him a full chekup to make sure that he's not suffering from something more serious.
Dorisettan: Jag ska försöka skärpa mig och skriva minst ett inlägg om dan hädanefter, för din skull=o).