tisdag, september 9

Nu har ni väntat länge nog..

Vi ska flytta nästa år, och ja Dorisettan du hade rätt vi flyttar till Kalifornien i april! Nu vill jag inte ta något ifrån Dorisettan och hennes utomordentliga gissning, men hon hade å andra sidan lite inside information eftersom detta var på gång redan i somras när vi var hemma i Sverige.

Maken har fått nytt jobb inom flygvapnet, han ska jobba med rekrytering och fick då möjligheten att välja vart han ville göra detta. Åh eftersom Maken är från Los Angeles, hans familj fortfarande bor där, och han inte har bott där på över 16 år så var det givetvis ett lätt val. Den exakta platsen är inte klar ännu men det blir antingen San Pedro, Torrance eller Santa Monica - underbara platser allihopa med närhet till strand och hav=o). Santa Monica låter givetvis som en dröm men det är också extremt dyrt att bo och leva, så förmodligen kommer vi inte att bo där även om det blir hans arbetsplats.

Själv så ska jag börja om attt plugga, först mammledighet, i augusti 2009. Har funderat på detta under ett bra tag, speciellt eftersom jag haft så svårt att få ett kvalificerat jobb här i USA (då ingen vet vad fasiken Umeå universitet är) och slutligen bestämt mig för att söka Dietistlinjen. Kanske kommer som en överraskning för många men jag har alltid tyckt om att laga mat och hjälpa människor och i kombination med min tidigare fil. kand. i Media & Kom. så tror jag att det blir jättebra. Som backup ska jag söka en Masters inom Human Resources.

Bästa av allt är ju att vi kommer att ha farmor och farfar bara runt hörnet, typ 30 min bort vilket är alldeles lagom, så vi kommer att få all stöd och hjälp som vi behöver med lilla Peanut! Vilket naturligtvis är en enorm lättnad då vi inte har någon familj eller släkt här i Boise.

En annan stor fördel är ju att det blir mycket billigare och enklare att resa till och från Sverige, För om jag inte misstar mig så finns det dirketflyg till LAX från ARN och jag vet bestämt att det blir billigare då man alltid får lägga till $200-300 för att ta sig till Boise.

Så nu vet ni och jag hoppas att er enorma frustrationen över att inte veta lagt sig nu, då jag vet att ni har funderat på detta dag och natt sedan den 2 september...=o)

5 kommentarer:

Meilita sa...

Men greijt! Så härligt för dig och din familj att komma nära släkt, plugg och hav. Det låter ju alldeles perfekt! Dessutom kalasbra för mig eftersom jag inte varit i Ca!

Kram!

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur=o)? Du är så välkommen!!! Det enda som oroar mig är all trafik och superhöga boendekostnader, men förutom det så känns det helt rätt!

annelie sa...

Härligt! :D

Anonym sa...

Stort grattis!!!
Hoppas ni kommer att trivas alldeles utmärkt.
Kram

Världen är liten… sa...

Annelie: Tack så mycket, det känns helt rätt!
K det är jag: Tack, hoppas jag med!