tisdag, september 30

Länge sedan sist

Imorse så hände det igen, och om det har varit smärtsamt förut så var det överjordiskt smärtsamt idag då jag vid 36 veckor inte är fullt lika mobil som jag var i vecka 24! Hade precis vänt på mig, mysig och avslappnad, 30 min innan väckarklockant skulle gå igång och helt plötsligt fick jag värsta senadraget (charlie horse på engelska)! Mitt enda botemedel i det läget är att rusa upp och ställa mig på det onda benet, men, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort i dessa dagar...Så nu haltar jag runt på jobbet med en högervad som känns som om den är typ 10 ggr större än den vänstra!

8 kommentarer:

Meilita sa...

Charlie Horse.... så har man lärt sig något nytt även idag!

Anonym sa...

Åhhh... det gör ju så ont! Köp kosttillskott med mycket magnesium, det hjälpte mig!

Världen är liten… sa...

Meilita: Jamen gu va bra=o).
Åsa: Välkommen hit! Eller hur, smärtan är så intensiv! Tack, ska kolla upp det där med magnesium.

BB sa...

Ow! Those hurt so badly. Have you tried a banana for potassium? It always helped me. It never made it go away :(, but the leg cramps were less intense

Dorisettan sa...

Kosttillskott låter ju fint, men nu när du ändå är gravid skulle du väl kunna tigga dig till lite lustgas för att lindra smärtan? ;-)

Världen är liten… sa...

BB: They do, and especially when you can't get out of bed fast enough and do something about it! I do eat a lot of bananas and I think that's one of the reasons why it hasn't been a huge problem.
Dorisettan: Ha ha, man kan ju alltid hoppas! Asg, påminner mig om bilden av S. och V. när V. föddes och hur man ser dig suga lustgas järnet trots att bebisen redan är ute=o)!!

annelie sa...

Oh fy. Det är det värsta. Jag fick ett sendrag häromnatten som inte var av denna världen. Det gjorde sååå ont. Fick väcka min man så att han fick massera benet!

Världen är liten… sa...

Annelie: Eller hur?! Du hade tur du som hade maken till hands, min hade redan åkt på jobbet...