söndag, maj 13

Livet ar en Schlager

Ja, jag vet inte...Efter att ha last dagens skord av blogginlagg och aftonbladets artiklar om ESC kan jag bara dra en slutsats, vi svenskar ar ett lustigt folk som anser att allt vi gor och producerar ar "normalt och bra" medan alla andra lander ar konstiga och har dalig smak. Vi ar normen och om vi kompisrostar pa Danmark eller Norge sa ar det helt "normalt" och ok, jag menar det har ju pagatt sa lange jag kan minnas och enda undantaget var val pa 80-talet nar Jan Teigen forpestade alla Norges bidrag!

Anledningen till att vi ar lite sura idag ar vi vet att alltid kommer att bli annorlunda fran och med nu da Oststats-landerna ar manga fler an oss kompisrostande skandinaver och kommer med andra ord alltid, oavsett om vi skickar ABBA, Carola eller The Ark, att vinna kompisrostningaran i framtiden.

Jag tycker att Jonas Gardell uttryckte sig bast sa har dagen efter..

3 kommentarer:

Meilita sa...

Gardell går inte av för hackor sen blir jag så trött på Svensk media som alltid håsar bidraget till topp tre fast vi inte kan mäta oss med övriga Europa- nä hem och skriv bättre låtar och rätt sorts låtar så ska vi nog nå toppen igen!

Världen är liten… sa...

Yep, ar det inte alltid sa i svensk media? Oavsett om det galler fotbollslandslaget, hockey, ECS etc? De hasar nat enormt och sen sa blir vi rabesvikna nar det gar samre an vantat!

Anonym sa...

Bra sagt av Gardell.

Och jag kan bara säga, som sann schlagerfantast, att rätt låtar kom 1:a, 2:a o 3:a. Tyvärr håller jag dock inte med om att Sverige var så dåliga att de förtjäna en 18:e plats.

Men nästa år går det bättre: att kvala sig in ger alltid bättre plats i finalen. I år var 6 av 10 i topp från kvalet o förra året var de 7...