torsdag, maj 10

Ok, ok, ok


Var riktigt under isen igar efter att jag hade fatt reda pa att jag inte fick jobbet; kande mig vardelos, trakig och som en riktig loser=o(! Min kara van och tillika kollega W. forsokte trosta sa gott hon kunde men insag ganska snabbt att det enda som skulle bota detta "pity-party" var sushi fran Shiges! Ah, helt mirakulost sa kande jag mig genast mycket battre=o)!

Kom hem nastan samtidigt som Maken och vi hade ett langt samtal dar han upprepande ganger papekade att jag inte fick ta detta personligt, det handlar inte om mig som person utan att jag inte passar profilen pa typen som de soker just nu. Han menade ocksa att jag ar en sk "Free Agent" (han alskar sport och gor alltid sport referenser) och om dom inte uppskattar mig har kanske jag borde ta "my business elsewhere".

Tillaggas ska att han precis fatt ett erbjudande eller snarare en mojlighet att eventuellt borja jobba utanfor Sacramento, California och han skulle i sa fall borja den 1 Oktober.. Han menar da i sin tur att eftersom Sacramento ar en storre stad an Boise bor det ju finnas fler mojligheter for mig, mycket att fundera pa blir det...

Vi trivs ju jattebra har i Boise, vi har huset, mycke goa vanner och sa, men a andra sidan sa skulle en flytt till Sacramento betyda att det blir narmare till Makens familj i LA (tar 8 timmar med bil, sa det gar ju att kora pa en langhelg). Pa plussidan ar ocksa att San Franciso skulle vara ungefar 2 timmar bort, och forutom att jag alskar den staden, sa skulle jag och min familj spara massor med pengar da det ar betydligt billigare att flyga in till San Fransisco an Boise fran t ex Sverige.

Ah jag vet inte, hjalp mig kara lasare - vad ska jag gora??

3 kommentarer:

Meilita sa...

Jaa kära du - vad ska du göra? Flyttbeslut är inte enkla, det är ju så mycket som ska väga in. Gå på magkänslan...den brukar ju oftast va den rätta.

Sen verkar du ju ha en förmåga att snabbt komma på fötter bara det finns lite sushi inom räckhåll :-)

Anonym sa...

lilla vännen! Jag tycker absolut att ni ska köra flytten, hyr ut i andra hand och ta chansen. Kanske inte vi kommer just i morgon, men kanske en annan dag....å det ligger väl mkt i att det finns fler möjligheter där, lycka till lilla Samba. kram Hallonsamb.

Världen är liten… sa...

Meilita: Jo du har ratt, magkanslan brukar for det mesta leda mig ratt. Ang sushi, sa ar sushirestaurangen dar maken friade bara runt hornet fran den tankbara boendeplatsen=o).

Hallonsamb: Tack sota du, jo det ligger val nagot i det. Det enda ar att jag ar lite trott pa att "borja om" (nya vanner, ny stad, nytt kontaktnat etc) hela tiden, efter 3 ar sa ar vi ju riktigt etablerade har i Boise. Samtidigt som en forandring kan vara superkul och spannande, mycket att fundera pa over helgen..