onsdag, maj 30

Nygammalt jobb

Meilita stallde sig lite fundersam till mitt sista inlagg och jag insag da att jag kanske inte varit sa tydlig angaende mina framtidsplaner. Kan tyvarr inte lanka till tidigar inlagg da jag for narvarande sitter vid en Mac, men som ni kanske minns sa var jag pa en intervju for ett jobb som jag i slutandan inte fick for ett par veckor sedan? I samma veva sa blev jag erbjuden en tjanst som Legal Assistant pa mitt nuvarande jobb, men jag ville avvakta och se da den tjansten inledningsvis bara ar en halvtidstjanst, men bestamde mig for att tacka ja da jag inte fick det andra jobbet.

Nya jobbet innebar lite mer betalt per timme men mindre per manad da jag bara ska jobba halvtid, det innebar ocksa intressantare och mer utmanade arbetsuppgifter och sist men inte minst - jag slipper svara i telefon dagarna i anda!! Jobbar alltsa sista dagen pa mitt nuvarande jobb imorgon (har i USA, pa bade gott och ont, har man bara 2 veckors uppsagningstid) da det ar den sista maj och borjar pa mitt nya jobb pa mandag. Mina arbetstider kommer att bli mandag-torsdag 9-3 och ledig fredagar - yeeaahhh!!

3 kommentarer:

Meilita sa...

Men Kalas!! och jättegrattis! Alltid kul med förnyelse:-)

Dorisettan sa...

Najs! På den korta arbetsdagen behöver du ju inte ens kleta på mer läppglans under dagen. ;-)

Världen är liten… sa...

Tack ska ni ha, jo det kanns jatteskont faktiskt. Inte bara arbetstiderna utan att jag antligen slipper vara langst ner pa tomtempalen (=far alla skitjobb som ingen annan vill gora) och att jag fran och med mandag bara har 1 ev 2 chefer istallet for som idag 6-7....