söndag, juni 3

800 grader..

eller kanske inte riktigt, men det var fasiken annu varmare idag an igar! Termostaten i bilen visade 100F och aven fast jag vet att det inte ar samma i celsius sa blir jag alltid lika chockad nar jag ser att det ar 100 grader varmt=o)! Det krop faktiskt upp till 103F vilket ar lika med +40C - puh...Sa det fanns bara en sak att gora, tillbringa dagen pa floden/alven, fram med gummibat och innerdack och slanga sig i! Sa himla skont att bara flyta omkring i sakta mak samtidigt som man svalkas av en latt bris och det iskalla vattnet. Annu battre ar ju forstas om man avslutar med en kall ol eller som i mitt fall ett glas chardonnay innan man beger sig hem - det ar livet pa en pinne det=o).

6 kommentarer:

Dorisettan sa...

Göta Petter var trevligt!

Meilita sa...

Fina pinnar ni har i Boise!
Badade nästan själv i helgen - så varmt vare.

Världen är liten… sa...

Doris & Meilita: Yep, hur trevligt som helst=o). Idag ar det min forsta dag pa mitt nygamla jobb - spannande! Jag aterkommer med en rapport ikvall (las imorgon svensk tid)

Meilita sa...

Ja men va spännande! Har du lyckotoppen på dig och röda pumapjuksen?!

Camillas lockar sa...

Men gud! Vi hade 23 grader i Stockholm och bara det smälte man av. Är helt mör i huvudet. Kommer ihåg att sommaren i Washington State inte var att leka med. Grym värme och blåste aldrig, trots att vi bodde en timme från Mt Rainer i the Caskades.

Världen är liten… sa...

Meilita: Lyckotoppen och roda pumapjuksen? Nu hanger jag inte riktigtt med, forklara=o)?
Camillas Lockar: Jora, vi ligger ju valdigt nara delstaten Nevada vilket gor att varat klimat ar farligt nara okenlandskap - puh..Tack och lov sa regnar det idag - *andningsrum*.