torsdag, juni 21

Brollopsbesvarligheter

Fick precis hora om en av vara nya kunder som ska gifta sig i helgen och fick veta igar (3 dagar in brollopet!) av restaurangen, som hon bokat med ett ar i for vag, att de tyvarr dubbelbokat och att de maste avboka deras brollopsmiddag!!! Va f-n, 3 dagar innan brollopet??!! Allt ar planerat, inbjudningar med datum och plats har varit utskickade sedan 6 manader tillbaka, gaster kommer inflygandes fran hela USA, hotellrum ar bokade, etc etc. Historien slutar dock inte dar...Restaurangen hade inte ens tankt ge dem tillbaka alla pengar som de betalat, utan bara delar av det da det var sa narainpa sjalva datumet!!! Man tror ju inte att det ar sant!! Sedan sa erbjuder sig restaurangen att ta pa sig att betala for annan catering, brudens mor tackar ja men vill ha det skriftligt (smart kvinna), de traffas, skriver kontrakt osv.. 1 timme efter att kontraket ar skrivet sa ringer restaurangen tillbaka och sager " Naaa, det blir inget med det for det blir alldeles for dyrt"! Det ar da som dom bestammer sig for att enough is enough och kontaktar oss, jag menar here gud jag ar sa upp i varv och jag kanner inte ens brudparet ifraga!

Tycker vanligtvis att folk i det har landet stammer varandra alldeles for lattvindigt for lojliga sma saker men i det har fallet sa sager jag bara: SUE THOSE BASTARDS!!!!

2 kommentarer:

Meilita sa...

Jag skulle gå under jorden om det va mitt bröllop (som om jag nu nånsin skulle bli gift!)

Världen är liten… sa...

Meilita: Eller hur, sa fruktansvart! Vad menar du? Det ar ju redan bestamt, du, F., jag, Maken och Elvis i Las Vegas=o)!!