tisdag, juni 26

Jag har en pojkvan,

atminstone enligt maken.. Harom dagen dok en kille fran ett annat kontor i samma byggnad upp medans jag stod och vantade pa hissen och gav mig svenskt kaffe och en burk med lingonsylt som han kopt at mig pa Ikea! Det hela borjade med att han rakade hora mig prata om VM-fotboll harom aret, vi pratade fotboll (han ar fodd och uppvuxen i Polen) och sedan dess tar han varje tillfalle han kan att komma upp dar jag jobbar for att prata fotboll eller svenska traditioner. Hur som haver, nar jag var i 20-ars aldern hade jag tolkat detta som att han bara var snall och inte hade nagot battre for sig i sitt liv an att kopa lingonsylt at mig....Smickrande men markligt, da jag absolut inte flirtar tillbaka och aldrig gar nagonstans utan mina vigselringar pa.

9 kommentarer:

Dorisettan sa...

*fniss*. Polsk pojkvän? Hörru, jag tror den stackars polacken känner sig lite ensam i det stora landet och vill fraternisera lite med en annan europé helt enkelt.
Iofs har jag hört att lingonsylt är den vanligaste friargåvan i Polen. Om du tog emot den så betyder det kanske att ni är gifta!?! Bigamist där!

Världen är liten… sa...

*skratt*, kanske ar han bara ensam men Maken ar helt overtygad om att han stoter pa mig! Bigamist later ju inte helt trist - hepp!!

Anonym sa...

Men lilla Samba då....din kära make får verkligen hålla i dig! :-), kanske R får se till att du ALLTID har svenskt kaffe å lingonsylt hemma....rätt sött ändå. Vad jag har hört så är det Amerikanska kaffet näst intill genomskiljnigt...är det sant? kramis Hallonsamb.

Anonym sa...

oj, vi skrev visst samtidigt!! fniss. kram hallonsamb.

Dorisettan sa...

Bigamist - javisst! (Eller?)

Världen är liten… sa...

Hallonsamb: *skratt*, eller hur? Far skicka Maken til Salt Lake City (narmaste Ikea) med jamna mellanrum=o). Ang kaffet, sa var det nog mera sant for en sisadar 10 ar sedan. De serverade alltid sk "kyrkkaffe" over here, men det ar battre pa den fronten nu. Dessutom gor jag alltid stakt kaffe vare sig det ar har pa jobbet eller hemma.
Dorisettan: *skrattar*

Meilita sa...

Jag pratade också med en polack häromdan men han hade då varken lingonsylt eller kaffe åt mej... what's your magic girl??

Camillas lockar sa...

Gifta kvinnor lockar extra, vet du! Han må vara ensam, men det låter som han är lite intresserad ändå... fortsättning följer nog i den "uppvaktningen"...

Världen är liten… sa...

Meilita: "the magic" i det har fallet var nog fotbollen och mitt intresse i VM - ar inte sa vanligt har, speciellt inte bland tjejer=o)
Camilla: Tror ocksa pa det, minns nar jag var singel och det var helt dott pa karlfronten men sa fort man blev tillsammans med nagon dock det upp fran alla hall och kanter och berattade att det alltid varit intresserade! Sa dags, men naturligtvis eftersom det var safe!