fredag, augusti 1

Gräsklippare del 2

Min granne är verkligen märklig, ni minns kanske hur vi diskuterade vilken tid det var lämpligt att börja klippa gräset på helg respektive vardag? Nåväl, igår så började han klippa gräset kl 21.00 på kvällen och han var inte klar förrän vid 21:45 tiden. Jag lägger mig sällan före 22:00 men min nedvarvning börjar definitivt runt 21-snåret och den underlättades ju inte av ljud och doft från en gammal motorgräsklippare. Vad tycker ni, vilken tid på kvällen är det ok att sätta igång en gräsklippare?

8 kommentarer:

Meilita sa...

Men ge människans gräsmatta en kubik med diesel så har du löst problemet.

Världen är liten… sa...

Meilita: Väldigt radikalt, but I like it!

BB sa...

OMG. Is this the little house right next door? Did they finally sell it? I say mowing is acceptable 0900-2000. That is a 13 hour window, you'd think someone could easily fit it into that timeframe.

Karriärmamman sa...

21.00 är definitivt försent, tycker jag. Huvva... Håller med Bb här, han har ju 13 timmar att spela på, annars kan det ju vänta tills morgonen efter.. EFTER 09.00 då ;).

Jag hittade dig via Camillas lockar.

Världen är liten… sa...

BB:Yes it's the little house next door, but they didn't sell it someone is renting it. And the couple is in their 30s and seem really nice but obviously kind of clueless..
Karriärkvinnan: Jag håller med dig och BB, borde ju inte vara så svårt!

BB sa...

Darn military time... that would be 9am-8pm and that would be 11 hours. Oops! Island living has my brain in perma-vacation mode...

BB sa...

BTW, I can't use the translator on the comments, so I am guessing as to what the conversation is about ;).

Världen är liten… sa...

BB:You're right on target though, good job!! The comment below your first comment is agreeing with you!